lördag 6 november 2010

Löpning i 12-minutersfart



Det jag skulle ha skrivit i september, men inte skrev.

Jag är på väg mot fjärde kontrollen. En snabb analys av kartan säger:
- Ren och skär löpning längs en bred stig i 300 meter tills en smalare stig korsar min väg.
Följer jag sedan det enkla rådet? Nej, inte alls. Oceaner av osäkerhet hinner på den lilla biten fylla skallen och jag stannar redan efter 70 meter för att försäkra mig om att jag tänkt rätt.
-Jo, det verkar ju rimligt ändå.
Jag springer 70 meter till, stannar igen... Inte undra på att det tar tid. 34 minuter på knappa 3 kilometer närmare bestämt.

Det är orienteringstävling mellan de större bankerna i Stockholm och jag som inte orienterat sedan skoltiden springer korta banan. Tävlingen ger mersmak och trots kilometertiden så skickar jag frun att inhandla Aktivitetspasset. Det är karta och instruktioner så att man på egen hand kan leta upp ett femtiotal kontroller i Sollentuna med omnejd. Målet är att ställa upp och vara någorlunda konkurrenskraftig på mellanbanan nästa år.

Men nu är det november och har jag då varit ute och letat kontroller?

Jaså, inte det.

2 kommentarer:

  1. Kul att du e tillbaka o skriver lite....Ska faktiskt orientera på söndag. Trots snötäcket

    SvaraRadera
  2. Skrivandet går i perioder minst sagt, men det får bli som det blir :)

    SvaraRadera