onsdag 26 maj 2010

Milspåret inte till historieböckerna

Klubbrekordet på 10 kilometer är dödsdömt sedan länge, men likt katten överlevde det gårdagen också. Milspåret avgjordes i trakterna av Djurgårdsbrunn och Jonas gjorde sitt fjärde millopp i rad strax under 38 minuter - igår 37.56 - 13 sekunder över rekordet för Stockholms FTF. Om jag nu hållit reda på alla de senaste rekordförsöken och rekorden vill säga...
- Siktet var inställt på att springa under 37 minuter, jag har ju trots allt rekordet själv, säger Jonas och ser fram emot en putsning på lördag.

Usch ja, på lördag är vi två som löper gatlopp - i Ösmo. En nostalgisk plats för oss gamla södertörnsfriidrottare, där arrangörerna lovat ny och snabb bana. Hursomhelst så har jag inga ambitioner att ta rygg på Jonas, däremot förväntar jag mig ett jämnt och fint lopp i fyraminutersfart eller marginellt däröver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar